7 Mart 2012

“EYELİNER” DOSYASI - 1




Benim eyeliner ile tanışmam bu resmi gördükten hemen birkaç saat sonra gerçekleşti. Taaaki Angelina Jolie’nin resmini görene kadar uçuk bir far ve biraz rimel yeterliydi benim için J

Resimdeki makyajı incelediğimde anladım ki eyeliner kullanmak makyajın en temel işlemi ve bir zorunlulukmuş. Zorunluluk çünkü eyeliner en özensizce yapılmış makyajı bile dikkat çekici kılabilmekte eh tabi doğru şekilde sürüldüğü taktirde. Bunun dışında gözleri hiçbir ürünün yapamayacağı bir şekilde belirginleştirir, kirpiklerin daha sık görünmesini sağlar ve doğru uygulandığında kirpiklerde olduğundan daha uzun yanılsaması yaratır. Yani anlayacağınız eyeliner sahip olunması gereken en temel ve en önemli kozmetik ürünlerinden biridir.

Şimdi eyeliner’la tanışma anıma geri dönelim ;) resmi gördüm makyaj budur dedim ve hemen gidip bir tane likit eyeliner aldım. Buraya kadar herşey çok kolay ve heyecan vericiydi. Resmi aldım karşıma aynı şekli kendi gözlerimde uygulamaya başladım ah pardon çalıştım desem daha yerinde olur J Uzun bir uğraştan sonra yüzüme uygun eyeliner formunu bulmuş oldum ve o günden sonra birdaha vazgeçemedim. Ben en zor ürünle başlamış oldum eğer sizde yeni yeni başlayacak olanlardansanız size tavsiyem kalem eyeliner ile başlamanız çünkü likit bu işlemin ileri seviyesinde gerekli.

Evet artık uygulama kısmına geçebiliriz. Öncelikle yapılması gereken ilk şey göz kapaklarının temizlenmesi, nemlendirilmesi ve kapatıcıyla pürüzsüz bir uygulama alanı oluşturulmasıdır. Kapatıcı uygulanmalı çünkü bu ürün sayesinde uygulayacağınız far yada eyeliner daha kalıcı olur hatta hiç akmaz, bulaşmaz, uyguladığınız günün akşamına kadar sizinle kalır J

Eyeliner uygulamadan yapılması gereken bir diğer işlem far uygulaması. Süreceğiniz eyeliner ile aynı renk far uygulamanız size bir sonuç vermez. Eyeliner renginin bir ton açığında far sizin için biçilmiş kaftan. Benim tercihim çikolata kahve yada parlak beyaz bir far ve siyah eyeliner. Ben renkli farları ve kalemleri daha çok alt kirpik diplerinde kullanmayı tercih edenlerdenim.

Far ve eyeliner renginize karar verdikten sonra göz şekliniz için en uygun eyeliner formunu oluşturma kısmına geçmiş oluyorsunuz. Eğer gözleriniz küçükse; eyeliner’ı üst göz kapağınızın kirpik diplerine kalınca ve kuyruk yaparak uygulayın. Alt kirpik dibinize de hafif bir far ve kalem geçerseniz gözleriniz büyür. Asıl püf noktası waterline denen kirpiklerin iç kısmına ve göz pınarına koyu renkler sürmemek. Hatta mümkünse beyaz,krem,uçuk pembe rengi bir kalem sürmenizi tavsiye ederim.

Gözleriniz büyükse; en güzel hile kirpiklerin iç kısmına koyu renk uygulamak. Böylece gözler daha orantılı görünebilir. Ama göz bebekleriniz büyükse göz içine koyu renk uygulamak ters tepip gözlerin büyüklüğünü daha çok vurgulayacaktır. Bunu engellemek için de eyeliner sadece üst kirpik dibine uygulanmalı. Çünkü bu teknik küçük gözlülerde daha büyük, büyük gözlülerde daha küçük gözlere sahipmiş etkisi yaratıyor.

Ve işte sizlere fikir olacak benim favorim haline gelmiş eyeliner uygulamaları...









EYELİNER ÖĞRENMEMDE ETKİSİ OLAN BİR DİĞER GÜZELLİK İKONUM