16 Mayıs 2012

DÜZ BİR KARINA SAHİP OLMANIN 10 YOLU





Düz karın mayo sezonunda çoğumuzun ulaşmak için çaba sarf ettiği bir hedeftir ancak yoğun bir egzersiz programı yada katı kuralları olan diyetler bunun için eğlenceli bir yol değildir ve kısa sürede bıkmamıza sebep olur. Düz bir karına sahip olmak yaşam şeklinde ufak değişikliklerden geçer.

Miğde ve karnınızda var olan fazlalıkları yok edecek ve size seksi kıvrımlar verecek yollar:


1.YOL: ÇEVRENİZDE UFAK DEĞİŞİMLER YARATMALISINIZ

Sağlıksız beslenme alışkanlıkları ve oldukça pasif hayatı olan arkadaşlarınızdan ya uzak durmalı yada onları da “düz karın programına” dahil etmelisiniz. Çünkü diyetlerdeki en önemli basamak çevrenizdeki insanların beslenme alışkanlıklarıdır.Çok sık görüştüğünüz aile yada arkadaş çevrenizden birine haftalık yürüyüş önerebilirsiniz. Bu düz karın programında sizi motive edecektir.

2.YOL: KARDİYO ZAMANI

Karın yağlarını yakmada en etkili yöntemlerden biri. Kardiyo esnasında kaslarınız daha çok çalışmakta ve etkiye tepki olarak kuvvetlenmeye ve gelişmeye başlarlar. Bunun sonucunda harcadığınız kalori miktarı artar ve karın bölgesindeki yağlar eriyip enerji olarak harcanmış olur.

LİFLİ BESİNLERLE YAĞLARA VEDA
3.YOL: LİFLİ BESİNLERLE YAĞLARA VEDA

Günlük 10 gram lifli gıda alımı göbeğinizde yağlanma oranını %4 daha azaltacak. Göbeğinizi düzleştirecek mucizevi besinleri nasıl almanız gerektiğine gelince; 2 elma, ½ fincan barbunya, 1 enginar, 2 bardak brokoli günlük alınması gereken  lif ihtiyacını fazlasıyla karşılayacaktır.

4.YOL: FAST FOOD’DAN UZAK DURUN

Arkadaşlarınızla yaptığınız eğlenceli bir alışveriş sonrası fast food çok iyi gider değil mi? Evet çok iyi gider ama göbek yağlarınızı çoğaltmaya birebirdir. Bunun yerine yapabileceğiniz en doğru şey, dışarı çıkmadan önce kendinize bir sandviç hazırlamak ve acıktığınızda fast food yerine bunu yemek.

5.YOL: BAHAR TEMİZLİĞİ ZAMANI

Evet temizlik kadar kalori harcatan başka uğraş var mı söyleyin. Bence yok. İşte bahar temizliği yapmak için bir neden daha: temizlik yaparken üst gövdenizi daha fazla ileri ve geri itmeye çalışın ve bunu yaparken de karın kaslarınızı sıkmayı ihmal etmeyin ve bir şey daha; karın kaslarınızı sıkmayı yataktayken ve tv izlerken de yapabilirsiniz.

Çok fazla tuzlu gıda alımı vücutta aşırı su oluşumuna ve buda şişkinliğe neden olur.
6.YOL: TUZLU GIDALARA “HAYIR!” DEME ZAMANI

Çok fazla tuzlu gıda alımı vücutta aşırı su oluşumuna ve buda şişkinliğe neden olur. Davul gibi şişmiş bir karın istemiyorsanız bu tür gıdalardan uzak durun.

7.YOL:BESLENMENİZE BU YEŞİL MEYVEYİ EKLEYİN

Yarım avokadonun göbek çevresindeki yağ depolanmasını engellediğini biliyor muydunuz? Yalnız bunu aşırıya kaçmadan yapmakta fayda var. (1/4 bardak )

8.YOL: LİMONLU SICAK SU VE SODA

Tükettiğiniz gazlı içeceklerdeki tüm o kabarcıklar içtikten sonra nereye gidiyor sizce? Tabii karnınıza. Limonlu sıcak su yada günlük tüketeceğiniz soda bu zararlı içeceklerin yanında size sunulan yararlı alternatiftir seçim sizin.

9.YOL: KARIN YAĞLARINIZI YUMRUKLAYIN

Mecazi anlamda tabii J Boks hem çok eğlenceli hemde karın yağlarınızla savaşmanızda etkili bir silah.

10.YOL: EGZERSİZ ZAMANI 

Karın yağlarını eritmenin zamanı geldi! Aşağıdaki ipuçlarını uygulayın ve sadece 4 hafta içinde bütün elbiselerinizi değiştirmeye başlayın
Karın yağlarını eritmenin zamanı geldi! Aşağıdaki ipuçlarını uygulayın ve sadece 4 hafta içinde bütün elbiselerinizi değiştirmeye başlayın ;) 

Egzersiz 1: Ters Mekik
Klasik mekiklerin aksine, bu hareket, alt karın kaslarına çok fazla yük bindirmiyor ve sizi gereksiz yere zorlamıyor. Bu hareket üç aşamalı:

Düz bir zemine uzanın. Ayaklarınızı sıkıca birbirine yapıştırın ve dizlerinizi göğsünüze doğru çekin. Bu sırada kalçanızı hafifçe yerden kaldırmaya çalışın. Karın kaslarınızı kullanarak bacaklarınızı tekrar öne doğru uzatın, ayaklarınızı yere değdirmeye özen göstererek öyle tutun ve tekrar göğsünüze doğru çekmek yerine tavana doğru, mümkün olduğunca dik bir şekilde uzatın. Tekrar başlangıç pozisyonuna dönün. Hareket sırasında karın kaslarınızı hissedin ve 20 tekrarı hedefleyin.
(KAYNAK: zayiflamam.com)

Egzersiz 2: Bank Hareketi
Elbette hiçbir hareket karın kasları söz konusu olduğunda bank hareketinin yerini tutamaz. Klasik versiyonu size çok gelirse, bir ayağınızı ya da kolunuzu havaya kaldırarak güçleştirebilirsiniz. Yere uzanın, dirsekleriniz (elleriniz önde, zemine yapışık olmalı) ve ayak parmak uçlarınızdan destek alarak gövdenizi havaya kaldırın. Bu sırada karın kaslarınızı sıkın: Tüm vücudunuz düz bir çizgi halini alsın ve sırtınızın kamburlaşmamasına özellikle dikkat edin.En az bir dakika boyunca pozisyonunuzu korumaya çalışın ve omuzlarınızın da önce düşmemesine dikkat edin. Eğer bir dakika 60 saniye boyunca böyle kalmak size zor gelirse, başlarda hedefiniz 30 saniye de olabilir.
(KAYNAK: zayiflamam.com)

VE YÜRÜYÜŞ 
Yürüyüş yapmayı sevdiğinizi biliyorum ve bende öyle! Bu sağlıklı kalmak ve kiloyu kontrol altında tutmak için en iyi yollardan biridir. Günlük yürüyüşlerinize birkaç dakika bile eklemeniz kemiklerinizi güçlendirmeye ve iki katı kadar kalori yakmanıza yardımcı olur.