23 Ocak 2017

OFİS ÇALIŞANLARINA BESLENME VE EGZERSİZ ÖNERİLERİ

Hareketsiz ve stresli ofis ortamında sağlıklı beslenmenin ilk şartı evde kahvaltı etme şansı yaratmak. Ofis ve çevresinden alınabilecek tüm kahvaltı alternatifleri gelende karbonhidrat ağırlıklıdır ve bu öğle yemeği zamanı geldiğinde kişiyi daha çok acıktırır. 

KAHVALTI EVDE HAZIRLANMALI

Eğer evde kahvaltı etme şansı yoksa, bir gece önceden kahvaltının hazırlanıp beraberinde işe götürülmesi sağlıklı beslenme adına çok önemli. İdeal kahvaltı için iki organik yumurta, 8-10 adet az tuzlu doğal zeytin, bol miktarda salatalık, biber, roka, maydanoz gibi yeşillikler, domates ve kırmızı biber en idealidir. 

Bu şekilde güne başlayan ofis çalışanı öğle yemeği zamanı geldiğinde çok fazla açlık hissetmez ve dolayısıyla ağır yemekler tercih etmez. 

Bunun dışında ofis çalışanı olarak kahvaltıda uzak durulması gerekenler; simit peynir ikilisi, poğaça, kepekli bile olsa tost, mısır gevreği gibi gıdalardır. Çünkü uzun vadede bu şekilde tek tip beslenme sağlık açısından zararlıdır ve kişinin kolaylıkla kilo almasına neden olur. 

ÖĞLEN YEMEĞİ LİF İÇERMELİ

Yemeğe büyük bir salatayla başlanmalı. Yemeğe salatayla başlamak hem vitamin ve sağlıklı bir başlangıç yapmanızı sağlayacak hem de fit kalmanıza yardımcı olacaktır. Salatanın ardından avuç içi boyutlarında et, balık veya tavuk gibi ızgara protein kaynağı tercih edilmeli. 

ARA ÖĞÜN SORUNSALI

Ana öğünlerde doğru beslenildiğinde ara öğün ihtiyacı duymaz diyor uzmanlar. Her öğünde kan şekerini yükselten karbonhidrat ağırlıklı besinler tüketilmesi sürekli açlık hissedilmesine neden oluyor. Bir ofis çalışanı olarak yine de ara öğüne ihtiyaç duyuyorsanız kan şekerini yükseltmeyen, doğal bol lif, protein ve sağlıklı yağlar içeren alternatifler tercih etmelisiniz. İki ya da üç adet ceviz ve bir adet probiyotik yoğurt ya da dört veya yüksek şeker içermeyen mevsim meyvesi ve yoğurt ikilisini tercih edebilirsiniz.

YÜRÜYÜŞ ŞART

Ofiste direnç yoğunluklu egzersiz yapılamayacağından alternatif olarak yürüyüş yeterli olacaktır. Saatte 5-10 dakika kadar da olsa yürüyüş yeterlidir. Bunun dışında merdiven çıkma da tercih edilebilir.